A Karácsony-karók mellett lényegesen kevesebbet hallunk Őrsi Gergely dugóiról, pedig ez a téma különösen fontos kerületünk szempontjából. Mint a Magyar Nemzet cikkéből megtudhatjuk,
Őrsi Gergely ugyanis az elmúlt hónapokban több felvonásban zárt le mellékutcákat a városon kívülről érkezők elől azzal az indokkal, hogy az átmenő forgalom zavarja az ott élők nyugalmát.
Ezt a lépését a kerületi polgármester azzal indokolta, hogy a Nagykovácsiból, Remeteszőlősről érkezők használják a kerület útjait, azok kopnak és fenntartásuk a II. kerület pénzébe kerül. Érdekes hely a kerületünk: a saját útjaink fenntartására nem telik, de arra igen, hogy nagy csinnadrattával a főváros helyett felújítsuk a Szilágyi Erzsébet fasor egy részét.

A mellékutcák lezárása oda vezetett, hogy a Nagykovácsiból, Remeteszőlősről a Hűvösvölgybe tartó busz szokásos 20 perces menetideje időnként meghaladja az 1 órát is, így most már az autók és a buszok is csak araszolnak a város felé. Ha végre bejutnak Budapestre, ott pedig Karácsony Gergely karói (azaz újabb araszolás és dugók) várják őket. Végeredményben tehát fuldoklik a város a mocsoktól, nesze neked zöld program!
Az is egy érdekes kérdés, hogy vajon hova vezet, ha a települések elkezdik lezárni az útjaikat a szomszédban élők előtt. Vajon majd a XII. kerület kitiltja majd a II. kerületben élőket az útjairól? Ember embernek lesz a farkasa?
A Karácsony-féle biciklis közlekedés erőltetése látszik, hogy vakvágány: a bicikliutak kihasználatlanok, ennek ellenére a főváros még többet szeretne belőlük kialakítani az adófizetők pénzét pazarolva. Ugyanis gondoljunk bele, ki használja ezeket: az alsó tagozatos gyermekét iskolába vivő szülő a téli latyakban? Netán a kisteherautóval munkába igyekező építőipari munkások próbálják meg a munkaeszközeiket és a felhasználandó alapanyagot két keréken szállítani? Még egy munkába igyekező irodai dolgozónak sem könnyű feladat a laptopját szállítva bringáznia.
Mi lehet az oka az autósellenes intézkedéseknek? Őrsi Gergely más személyiség, mint Karácsony, ő nem gyűlöli zsigerből az autósokat, mint a főpolgármester, akinek még a jogosítvány megszerzése sem sikerült. A II. kerületi polgármester döntésének a magyarázata ismételten a politikai haszonszerzés. Ugyanis II. kerületi polgárként ki szeretne átmenőforgalmat a mellékutcájába, ahol él? Nyilván senki sem, és így politikai tőkét kovácsol abból, hogy egymásnak ugrasztja a budapestieket és az agglomerációban élőket, mert utóbbiak nem szavaznak rá, így az az ő szempontjából közömbös, hogy szegény Nagykovácsiban és Remeteszőlősön élők sokkal több időt töltenek araszolva a dugókban, kevesebbet látják a családjukat és jobban rongálják a környezetüket. A lényeg a II. kerületi szavazatok besöprése. Őrsi tettét tehát az önzés vezérelte, amivel csak egy a baj: az Indexen megjelent interjú szerint magát katolikusnak vallja. Ezt tanulta volna a Ciszterci Szent Imre Gimnáziumban a keresztényi szeretetről?
Zárszóként nézzük azt, hogy mi lenne a megoldás a közlekedési káoszra. Az, hogy az autóközlekedést nem nehezíteni kell, és ezáltal még lassabb közlekedést és még több káros anyag kibocsátást elérni, hanem pontosan ennek az ellentétére van szükség. Arra, hogy elkerülő utakat építsünk (pl. M0), az autóforgalom előrehaladását segítsük, és kellő számú P+R parkolóhelyet alakítsunk ki a BKV csatlakozási pontokon. A biciklizést pedig olyan területekre terelni, ahol jó levegő és zöld környezet várja a bringásokat, nem pedig szmog és a garantált tüdőrák.
A Hidegkúti Hírek Pesthidegkút életével, helytörténetével, kulturális eseményeivel és közéleti témákkal foglalkozik.