Fricz Tamás, politológusként gyakran ír létünk, Magyarország súlyos veszélyeztetéseiről.
A „mezőgazdaság tudatos tönkretétele” több mint erős kifejezés, amikor az eddigi ilyen irányba mutató öt EU-s intézkedési csomagot mutatja be a globális elit részéről. Ezek a gazdákat kényszerítik olyan irányba, hogy ne legyenek érdekeltek, avagy éppen ne is tudjanak megélni a földjeik megműveléséből. Vagyis a mezőgazdaságot, állattenyésztést érintő, különböző adózást sújtó szabályok bevezetése, az áremelkedések az energia, a műtrágya és más vegyvédelmi szerek, illetve egyéb a gazdálkodáshoz elengedhetetlenül szükséges eszközök terén, a nem GMO mentes, és más egészségre káros mezőgazdasági termékek beengedése, s az ukrán termékek dömping rászabadítása az EU piacaira mind kedvezőtlen tendenciákat mutatnak. Ja és tegyük még ezekhez hozzá, hogy legújabban az úgynevezett terület alapon/alapú támogatásoknak az eltörlésében is gondolkodnak, amely hazánkban 160000 gazdálkodót érintene, s azt 500 milliárd forint éves forrás kifizetés elmaradásával lényegében véve szintén a jogállamiság feltételéhez kötött rendszerrel akarják kialakítani. Ez egyenlő lenne a már eddig ismert gyakorlattal, hogy az Európai Bizottság dönt arról, ki kaphat és ki nem támogatást….. Egyébként, ha Ukrajnát felveszik az EU-ba, akkor az óriási ukrajnai földterületek után, – amelyek igen nagy részének a tulajdonjoga már amerikai kezekben van, – ezen támogatások kifizetésével eleve csökkenne minden tagországban a támogatás. Mivel maga az alap egy meghatározott összegű, a közös agrárpolitika az uniós büdzsé több mint egyharmadát teszi ki, mintegy 380 milliárd eurónyi forrás új rendszerű tervezett elosztásáról lenne szó. Azaz így jön be egy újabb amerikai érdekeltségi szál.
„Ebből az „unióból” elég volt! – Külön megállapodásokkal kell fenntartani a szövetséget az EU és Magyarország között” c. írása a határozott követelés hangvételét üti meg, – mert amikor és amiatt, – már közvetlenül mindenkinek „a saját bőrére” mennek a dolgok. Valóban már hazánkban is mindenki negatívan érezné az Európai Bizottság (EB) által életbe léptetett Digital Services Actet, vagyis a Digitális szolgáltatásokról szóló törvény hatását az év elejétől, amit úgy propagálnak, hogy előnyként jelentkezik, s „nagyobb védettség a jogellenes tartalmakkal szemben,…. fellépés a jogellenes tartalmakat közreadó szolgáltatókkal szemben,… kevesebb rendszerszintű kockázat, például a manipuláció és a dezinformáció tekintetében”.
De mindez éppenséggel megtévesztés, manipuláció. Ahogy írja;
…ez nem mást jelent, mint hogy a liberális-globalista fősodor véleményével és szándékaival ellentétes, azokkal szemben álló nézeteket és véleményeket elhallgattassák, az általuk kreált „törvényes” – vagyis törvényessé tett – eszközökkel.
Ezt a gondolatot folytatva, továbbra sem sok jóval kecsegtet bennünket;
….innentől kezdve a bizottság a nemzetek felett állva hozza meg a döntéseit arról, hogy az egyes online platformok, szolgáltatók, portálok, személyes oldalak stb. meddig tartják be az ő általuk kreált szabályokat és elvárásokat, s ők döntenek arról is, hogy mely platformok kapnak büntetést vagy letiltást.
De az EU rá akar tenyerelni az egyes régiókban tervezett, illetve létrejött beruházások ellenőrzésére is. Avagy az úgynevezett a Green Dealt is említhetnénk az ismertetett eszközök felsorolásában, amely véleménye szerint;
tönkreteszi (a már említett –szerk.) európai mezőgazdaságot és közvetve az ipart is, a készpénz megszüntetésére irányuló szándékot, a WHO (Egészségügyi Világszervezet) hatalmának totális kiterjesztésének tervét.
Gondolkodóként, Fricz Tamás sem mellőzheti a saját gondolatfutamát, amikor ezeket írja;
…az unió – az európai népekkel szemben fellépő, Európát romboló intézménnyé vált…A név ma már nem jelent semmit, pontosabban egy fedőnév, amely mögött egészen más tartalom húzódik meg… ilyen volt a régi rendszerben a Hazafias Népfront, amely kiszolgálta a kommunista párt érdekeit…megszüntessék a tagállamok szuverenitását.
Végül az általa is kilátástalannak tartott helyzetből a gyakorlati kiutat így látja;
Ne huxitot (EU-ből történő kilépést jelent –szerk.) akarjunk, mert az nagy károkkal járna. Ha nincs esély arra, hogy egy összeurópai konvent létrehozzon egy új, Szuverén Államok Szövetségét a jelenlegi, működésképtelen unió helyett, akkor – immáron jobb híján is – kezdeményezzünk tárgyalásokat az unió vezetésével arról, hogy Magyarország külön megállapodást kötne Brüsszellel, amelyben a gazdasági és kereskedelmi együttműködéseket megőrizve minden más ügyben távol tartjuk egymástól magunkat. Jobb immáron a három lépés távolság – ismétlem – ettől az uniótól, és nem Európától.
Ehhez csak – csak megjegyezném, hogy a közelmúltból a kormány által meghirdetett, és egyre többet beszélt „gazdasági semlegességet” már most nagyon sokan támadják, annak ellenére, hogy az Unió elődjét Európai Gazdasági Közösségként hívták létre, s ami mára egy politikai birodalommá akar, szeretne válni, már nagyon messze van attól a csak gazdasági együttműködési alapító céltól. A gazdasági közösség, szövetség, együttműködés, mint EU-s fogalmak, és a minden irányt jelentő, a minden irányban szabadon mozdulni tudó lehetőséget kivívó tagállami szuverenitás összeegyeztethetősége nem kis kihívás, ahogy látjuk. Láthattuk ezt a brexit idején Nagy- Britannia kilépésekor….. nekik sem sikerült. Fricz Tamás egy korábbi cikkében így ír minderről; „a gazdasági semlegesség és a politikai függetlenség szorosan összefügg egymással”.(Lásd.:”Az EU korlátozza szuverenitásunkat” – szerk.)
Folytatás következik